Sunday, May 21, 2006

Batman, Bunnyboy och Solidaritet



I lördags kunde man på hitta en stor del utav K1-galans utövare och deras följen på VIP-hyllan på uteserveringen. Det var nog ingen som ville mucka gräl med dessa bord. Bland besökarna kunde man hitta Zlatan som mest såg chill ut. Mitt bland dessa biffar och Zlatan hittade man Batman och Bunnyboy. Superhjältarna sågs dricka champagne med långa sugrör och sörplade i sig innehållet i de stora flaskorna. Bunnyman Victor spred kärlek omkring sig till både höger och vänster. Mattias "Mosquito" Slachet pumpade ut tunga househymner och eldade på massorna som samlats.

Senare hade nya nattklubben Solidaritet sin smygpremiär. Det var en omfattande renovering av Halv trappa plus gårds gamla lokaler som mötte gästerna och en stor uteservering som kommer att konkurrera mot Spybar, Köket och White Room om efter 3 gästerna. Abbe och Jesper Ahlbom såg i varje fall ut att vara nöjda. Trots ett inträde på 200 kr var lokalen full med en skön blandning av kredd, brats och krogfolk. Tommy Köhler såg aningen bekymrad ut då det var svårt att tom få in många av Caféts stammisar. Lokalen rymmer trots allt bara 450 pers men kön utanför vittnade om att efterfrågan låg en bra bit över tillgången på plats. Eddy Cabrera körde på tung och hård House som pulserade ut från högtalarna över lokalerna och Alex Lewerentz dreglade över det helt nya mixerbordet från Pioneer och såg fram emot att få testa utrustningen själv.

Det är roligt med konkurrens och Stockholms nattliv och nöjesliv är vinnaren. Gästerna får fler alternativ och konkurrensen föder en bättre produkt. Solidaritet tror jag riktar sig till en lite äldre och kreddigare publik än White Room och Köket utan blir kanske en konkurrent till Spybar. På onsdag får vi ge Solidaritet en ny titt och följa utvecklingen. Ni som var där får gärna skriva några rader och kommentera med vad ni tyckte om lokalen.

Nattens roligaste min: Hantoft
Nattens födelsedagsbarn: Philip Wadenius

6 comments:

Anonymous said...

Nu tycker jag du var lite väl snäll.. kan hålla med om att lokalen var hyfsat fräsch..men för 10 miljoners renovering hade jag väntat mig nåt mer och sen gästerna var klart en blandning men majoriteten såg att komma ut från crazy horse eller gröna jägaren.. det var de många som höll med om plus att dörrvakterna hade ingen koll. /besviken besökare

Anonymous said...

Haha. Den där Tholén är galen. Vilken skön lirare.

Anonymous said...

golvet är som i Lustiga huset, uppåt där, neråt där.. haha galet.
jag tror många kommer trilla på näsa framåt småtimmarna :)

Anonymous said...

jag skulle vilja få tillbaka mina öron, kan sista tjejen som fick dem på huvudet i suiten skicka dem tillbaka till
Skulls and bones
Dept: Foreign branch- Sweden, V&F
64 High Street
Yale University
New Haven, CT 06511

tack

Anonymous said...

Jag har dina öron. Återfås mot beskrivning. /J.

Anonymous said...

30 cm lång... 2faktiskt...
med vit päls :D

bunnyboy ;)