Wednesday, May 03, 2006

Veckans bloggsammandrag v 18

Pavel Maira har insett att Stureplan saknar roliga idolbilder att samla på. Nu har han därför startat Idolbildsproduktion. Första "stureplansidolen" är Johan Blom och "Idol" nr 2 är Dj Klabbe. Inget ont om dessa grabbar men idoler har jag svårt att kalla de. Är man kille, precis fått hår på könet, på väg att fylla 18 och tycker att CandyRoom och SkyLounge är det hetaste som finns kan det vara tänkvärda idoler. Ett eloge till Pavel i varje fall för att han kläckt en sjukt rolig idé! Pavels fotoblogg bjuder ännu en gång på roliga bilder!

Viktor BK har ännu inte inkommit med rapport från sin första dag som kaffekokare/diskare på Mooreredaktionen. Det har nått oss ryktesvägen att han blivit befodrad redan efter bara en dag. Han får numera även hämta chefredaktören Hugos Rehnbergs kemtvätt och handtvätta Mooremodellernas underkläder. Utöver det har "Virre" som Viktor numera kallas varit ute på stan och och druckit sprit som Emilias pojkvän "C" bjudit på.

Jessica har haft sin första dag på jobbet och tycker att allt är spännande. Nyaste arbetsuppgifterna verkar vara att öppna porten till Niclas Rahm och resten av tiden går åt att gömma sig från Dalis och be om ursäkt för Uffe von Roth. Annars verkar det vara rätt fattigt med nyheter eller rapporter. Jessica har börjat sitt nya liv som 20 åring och tränar flitigt. Detta medför att hon var tredje dag går omkring med ont i hela kroppen. Ser det ut som att Jessi går lite stelt och konstigt så vet ni varför. OBS! Man ska alltid klämma och peta på folk som har träningsverk. Det är alltid lika kul att se de lida.

Emilia P har åkt horkanot tillsammans med ett gäng brunstiga stureplansgrabbar och en uppblåsbar Barbara vid namn Agda. Det är en skön kontrast mot att vara konfirmationsledare under en valborg. Annars har även Emilia uppmärksammat att Reclaim the Streets består mest utav äckliga småglin som bara förstör. Emilia har grymt sunda värderingar tycker jag. På något oförklarligt sätt har diskutioner med Daniel Jönér om Cranberry spårat och handlat om könssjukdomar. Någonting säger mig att det är mest Daniels fel..

Elina har haft en ovanligt hård shoppingmånad. Allt hon gör verkar leda till shopping. Vi ser alla grova tendenser till att hon är shopaholic. Hon ska snart flytta ihop med Sara "Kantarellen" Camtrell aka "Frun" inom kort och saknar redan Vasastan. Mellan shoppingrundorna är Elina annars flitig och pluggar och jobbar. Elina skulle ha tillbringat Valborg med oss i Djursholm men verkar ha fastnat på vägen. Vi ersatte henne snabbt med "lillPierre" som var en gul plasttomte som vi hittade på Stureplan i veckan. Han fick hennes plats till bordet och fick ett sånghäfte och ett eget nubbeglas. Annars verkar det som att Elina förälskat sig i O-bar och ska åka till Hultsfred istället för Båstad. Vad säger man? Hon är rockertjej!

Elise har varit smått mordisk och likt en Orch på bersärkargång har hon slitit sönder en pingvin i småbitar, slitet av benet på sin tiger och slitut ut hjärnan ur sin gula humla. Mjuka djur faller som käglor i Elise närvaro. Hon må vara söt som få men när om man är ett mjukt gosedjur i hennes närvaro ska man springa!

Linda Pinda är snart på väg till Lund för att fira Lundakarnavalen och träffa en viss "Toppluva". Linda har blivit religös på senaste. Hon umgås mycket på en Pastor som hon ska samåka till Lund med. Jag börjar misstänka att Linda gått med i någon frireligös sekt. Den här Toppluvan verkar vara sektledaren eller Messias eftersom hon verkar vara så besatt av honom. Jag tror att jag börjar bli smått orolig...

DiscoLottiz har börjat ett nytt superjobb och behöver bara gå 15 minuter för att komma dit. Lottiz har varit lite sött orolig över att jag inte synts till på länge men lugnades av beskedet att jag bara festat utomlands. (läs Uppsala). DiscoLottiz håller ställningen på Discoplan medans jag utforskar nya jaktmarker och likt en spansk Conquistador erövrat nya jaktmarker. Lottiz och Discopatrullen håller koll på allt som händer på Discoplan varje vecka och rapporterar från middagen på Sture.

Marie Plosjö har rest land och rike runt med Denise Pokersajt och hennes nya låt Boom Boom Boom. Marie har gått från Glamourmodell till popstjärna. Inte helt lätt väg att vandra men det går bra nu för vår skånska prinsessa. Eftersom hon är alltid ute och flänger runt omkring i landet får jag inte se henne så ofta. Hoppas att hon får tid för en fika snart.

Isabel Adrian är tillbaka efter en tids bloggdvala. Hon har bloggat flitigt och varit i Gävle över helgen med Denise Lopez och Marie Plosjö. Där har hon festat med 60 stycken grabbar från Gävle Hockey och Fotboll och beställer bamsekorvar. Isabel har låtit sina aggressioner gå ut över hennes fina mobil under veckan då en viss pojke varit dum. Annars har Isabel varit på Grönan och festat på Plaza med bästisen Denise. Jag tycker att det är superskoj att Isabel bloggar igen! Jag har saknat hennes bestraktelser.

Agneta har haft det bra i helgen. Hon har tillbringat det som alltid med hennes Christian ute på landet. Christian har plågat sin släkt med hiphop under helgen och stört Agnetas pluggande. Men hon är glad ändå. Hon har fått Sofia att börja blogga också! Bloggfebern sprider sig som Ebola. Partyprinsessor ploppar upp överallt och skriver som sina äventyr.

Sanna har ändrat utseende på sin blog. I helgen var hon ut epå East, Crazy Horse, Riche och PLaza. Lite udda blandning av ställe om du frågar mig. Hon var orutinerad och missade hela Uppsala upplevelsen på Valborg. Missade alla roligheter och fastnade runt Stureplan och middag ute i Hammarby Sjöstad.

Sofia har joinat bloggvärlden och uppdaterar flitigt! Sofia följer precis som jag "The Girls of Play Mansion" och undrar om hur många kalorier det finns i Chai Latte. Sofia är en riktig partyprinsessa och det ska bli kul att läsa hennes bloggar. Hon skriver flitigt och varje dag numera.

Yenny är en mystisk tjej som jag inte känner personligen men skriver oerhört flitigt. Flera gånger om dagen om allt från kändisar, glamourmodeller och hennes små betraktelser. Hon har ett lojalt följe med läsare som är duktiga på att kommentera. Mina läsare verkar vara för fega.

8 comments:

Anonymous said...

Jaa du har hajat hur det ligger till, jag har bildat en sekt med en endaste medlem - mig själv, där jag dyrkar Toppis!!! =)
Pastorn är en amerikansk gospel-ledare från en baptiskkyrka i Harlem, som jag hittade under en pilgrimsfärd och tog med hem!
Kände att jag ville förtydliga begreppen här, så inget är oklart!

Anonymous said...

Glory hallelujah!

Alla borde ha en egen Pastor Kenny! och inte sjutton är den mystiske toppluvan Messias, det finns bara en Messias, och han bär inte toppluva! Han kan möjligtvis vara Messias sidekick, den helige handen!

AMEN!

Anonymous said...

Föresten vill jag ha en gul trädgårdstomte!!!! Om ni på Farmen har en över så får ni gärna ge den till mig, så ska jag döpa den till.. toppluvan, och dyrka den!! =)

Anonymous said...

Tyvärr.. Sara den ONDA Cantarellen uppmanade Steven att slänga in "lillPierre" in i vår Majbrasa. Vår gula Tomte omkom. :(

Anonymous said...

Va??? Är det sant?? Jag måste ta ett allvarligt snack med Sara Cantarellen, för det här funkar inte. Värsta massakern på den söta gula trädgårdstomten, det är inte okej! =(

Jag hade ju planer på att den gula trädsgårdstomten skulle börja blogga! =(

Anonymous said...

Nej vad synd! Ja! Jag blev jätte jätte ledsen. Det var min och Testes gåva till Farmen. Hon är ond!

Anonymous said...

Ja, en fika borde vara på tiden... :)

Anonymous said...

Verkar vara en ruggig sekt du är med i Kenny! Ni offrar trädgårdstomtar! Det är verkligen INTE okej! Tror jag..