Monday, May 15, 2006

En helg i retorikens tecken...



Både lördagen och söndagen ägnade jag åt att drilla och utbilda unga moderater i att hålla tal och klasspresentationer. Det kändes som att jag kunde ge tillbaka lite och kanske försäkra mig om att framtidens föreläsare är rustade för att ge sossarna smisk i valrörelsen. Jag har tagit fram små politiska elitsoldater som snart ska ge sig ut i krig hela helgen. Jag kände mig stundtals som Nazisternas informationsminister Joseph Goebbels som var en av retorikens stora demagoger.

När jag var aktiv i MUF och Moderaterna älskade jag att ta klasspresentationer och debatter. Det var där man kände att man nådde ut med sitt budskap som bäst. Samtal ger oerhört mycket men kicken att prata inför en stor grupp är fortfarande oslagbar.

MEN jag kunde inte motstå frestelsen och åkte in till stan från Södertälje i lördags natt och festade lite med mina vänner för att vara tillbaka i Södertälje pigg och alert 09:00 på söndag morgon och fortsätta undervisandet. Trots min lilla resa var jag piggast av alla hög på adrenalinet av att stå inför folk och prata verkar det som eftersom många av mina elever hade varit uppe sent dem med.

Ännu en trevlig helg avklarad.

No comments: