Tuesday, September 26, 2006

Alex Schulman rankar sina favoritbloggar idag..

Bland dessa finns den anonyma bloggen Tjejerna på Stureplan...

Jag misstänker allt mer att den anonyma bloggen är knuten om än löst till Stureplan.se. Vet inte varför men små saker gör att den känns som det. Har ni tänkt på att det är bara Stureplangruppens bilder som används? Har ni funderat på att Café Opera, Plaza, Solidaritet eller andra konkurrenter aldrig nämns? Har ni tänkt på att Jonas Lichter, Tommy Köhler och Robert Hållstrand aldrig nämns? Alex har själv erkännt i sin blogg att han känner till identiteten på tjejerna i hans blogg. Hmm... bara små saker men ändå. De kommer kanske fram med en ny andress inom kort. www.flickorna.stureplan.se ;) Jag vet dessutom att minst EN större branschtidning har varit inne på samma spår och intervjuat personer kring frågan.

Beskrivningen på min blogg är kanske inte allt för smickrande eller rättvis men jag får tacka för länken och trafiken hans blogg kommer att bjuda på. ;)

För att spinna vidare på Alex blogg ska jag ranka bloggarna jag läser oftast.

Alex Schulmans blogg: För att han på ett roligt sätt beskriver sitt dagliga liv och alla sjuka saker som hans bror hittar på.

Viggos blogg: Namedroppingens mästare. Ingen går förbi omärkt när han är ute och vimmlar.

Dagens Medias blogg: Sjuka små betraktelser från redaktionen på Dagens Media.

Stureplansgossip: En anonym blogg som dykt upp nyligen. Humoristisk och trevlig. Jag har en beundrare där vilket gör att jag numera läser troget.

Disco Lottiz blogg: För att hon är en partyprinsessa som är härförare informationschef över den omtalade "Partypatrullen"

Karolin Lassbros blogg
: En skön juriststuderande tjej i Uppsala som skriver om allt från politik, mode, bloggandet osv.

Henrik Alexandersson: Henrik är en liberal debattör som med humor som vapen kommenterar dagens olika nyheter. Henrik är min motsvariget inom högerbloggarna. Snabba korta och bra inlägg.

Don Tomasos blogg: Han är Stureplansräven som varit med som DJ längre än någon annan. Lite skoj att läsa hans dagliga betrakelser.

Jessica och Emilias blogg: Här kan du läsa två bästa vänners små sjuka inlägg från Expressen och Stureplans olika redaktioner.

Sannas blogg
: Sanna har på senare tid blivit allt flitigare med att blogga. Det gillar jag. Hon har dessutom börjat gå ut allt oftare och jobbar numera på Sthlmsfinest vilket leder till en läsvärd blogg.

Maria Edström: Hon ingår i radarparet Maria och Sandra som skriver ohämmat om sina små bravader varje helt på Stureplan. Det är alltid lika spännande att läsa vad tjejerna har haft för sig.

Elina Hasslund: för att hon är en sån skön rockertjej som numera är kär och svävar på små moln.

Egentligen kollar jag alla bloggar på min länklista minst en gång om dagen. Tyvärr har fler och fler blivit sämre på skriva. Jag tycker att vi alla hakar på Alex våg och skriver de bloggar man läser flitigast och länkar dessa.



2 comments:

Anonymous said...

vem sjutton vill läsa om tommy köhler och jonas lischter?

Kenneth said...

Nu tror jag att Tommy Köhler, Jonas Lichter och personerna utanför Stureplansgruppen är lika intressanta som profilerna inom Vimals koncern.

Frågan är snarare varför den anonyma bloggen fokuserar just på Stureplangruppens profiler, nattklubbar och bilder. Kan det möjligtvis finnas länkar?