Thursday, September 21, 2006

Nu har jag två fans!

Igår under min korta vistelse på Utecompagniet träffade jag Andrea Lukic som jag hamnade på minuslista hos förra veckan. Hon avslöjade att jag skulle bli glad när jag läste veckans torsdagsblogg på piccaboo.com Jag rodnade lite över de fina orden som jag läste idag. Jag tycker nästan att det låter som en beskrivning på någon annan. Inte kan hon mena mig? Det är lite kul när folk skriver trevliga saker. Mera sånt!

Det går liksom inte att jämföra, hans och de andras bloggar. Kenneth är Kenneth, och även om jag på sistone varit tjurig på honom, så har jag respekterat det han hittills skrivit och gjort. Han har aldrig dragit sig undan från att skriva något som kanske kan såra någon men också få folk att öppna ögonen eller i minsta fall få reda på sanningen. Sanningen i sig gör ont, det är inte sällan vi hör det.

Men Kenneth... I denna värld av b- och c-bloggar, som kommer från folk som mer eller mindre inte kan stava till jämställdhet har en blogg stått för både det ena och det andra - utan stavfel och utan känslan av att personen framför skärmen är obildad. För, det är det sista han är. Han är smart, han är snabb och framfrörallt "bright", dom våra vänner americos skulle säga.

Sedan följer en uppmaning till Piccaboos läsare att rösta på mig i omröstningen om "årets blogg"


Snart koras Årets Blogg. Vi som har följt Kenneth och hans bravader i bloggen har en plikt att rösta på den. Senare vill jag ta tillfället i akt och uppmana er andra, som inte vet vem Kenneth är, att läsa några rader ur det som han hittills bjudit oss på. Läs, rösta och låt inte någon annan vinna en utmärkelse som så självklart borde tillfalla herr Vasquez.

Med en längre motivering dessutom!

Tre skäl till att rösta på honom:

1. Han är, till skillnad från många andra bloggare, ytterst påläst och (vad sa vi?) bright

2. Minns bara när hans bloggis blev kapad. Bara en sådan grej. I valet och kvalet mellan att råna Föreningssparbanken och Maestros Delikatess i Tullinge väljer väl de flesta med en hyfsad IQ-nivå det förstnämnda. Kenneths blogg blev kapad för att den är bra. För att den är bäst.

3. Kenneth är grinig på mig, jag är grinig på honom. Alla är vi griniga på varandra ibland. Kenneth, återigen till skillnad från många andra, skriver det och (!!) formulerar varför han tycker det han tycker. De andra råttorna (ta inte åt er, AIK-are, I don´t mean you) är i det närmaste konflikträdda.

Nu är nog inte Andrea med på min minuslista längre... ;) Jag uppmanar alla som inte är medlemmar på Piccaboo.com redan att bli det. Om inte annat för att läsa Andreas "Veckans snackisar från Stureplan", "Torsdagsbloggen" och hennes små intervjuer och betrakelser. Andrea Lukic är i mångt och mycket Piccaboo. Genom hennes blogg och personliga stil har hon personifierat sidan och skapat en själ i en annars vanlig platform med internetnätverk. Det som skiljer Piccaboo från andra communities är just Andrea. För utan henne skulle sajten inte vara sig lik.

1 comment:

Unknown said...

Ha ha, snyggt av Andrea Lukic att anmärka på bloggar med stavfel, och sedan själv stava fel på framför allt, och använda "dom" istället för de/dem.