Tuesday, September 05, 2006

Stureplan är kul men politik är viktigt....


Stureplan är kul men politik är viktigt. När jag startade den här bloggen 2004 var den bara inriktad på politik. Efter brist på tid la jag 2005 bloggen i dvala. 2006 återupplivade jag den med en ny inriktning. Då blev det nöje och Stureplan men kvar fanns det en politisk ådra inom mig. Jag valde därför att slänga in lite politik då och då och skrev en förklaring i mars.

Det kan inte ha undgått någon att det är val snart och heller inte undgått att jag är moderat och uppmuntrar alla att rösta på moderaterna. I min högst ovetenskapliga omröstning här på bloggen kan man se att hela 76% av de 237 som har svarat på frågan "Vem vill du ha som nästa statsminister?" svarat Fredrik Reinfeldt vilket glädjer mig. 76% som håller med mig och kanske behöver argument att övertyga sina vänner med och dessutom 24% som fortfarande behöver omvändas.

Under större delen av mitt vuxna liv har jag varit aktiv medlem och arbetat för Moderata Samlingspartiet ett eller annat sätt. Antingen idéelt inom styrelsen för Moderata Ungdomsförbundet i Stockholm eller som anställd som politisk sekreterare och kampanjansvarig för Moderaterna med inriktning på kommunikation.

Nu när jag har närmare tusen unika besökare om dagen som surfar in kommer jag under sista två veckorna innan valdagen blanda in mer politik i min annars väldigt nöjes och Stureplanscentrerade blogg. Helt enkelt för att det dominerar mina tankar, är viktigt och jag kan!

I morgon onsdag ska jag som ett av 60 utvalda moderater få vara publik i partiledareduellen mellan Fredrik Reinfeldt och Göran Persson 21:00 på tv4. Det är mycket häftigare och viktigare än att sitta i publiken i en dokusåpa. För det som sägs på onsadag påverkar och kanske avgör hur många kommer att rösta och hur landet kommer att styras efter den 17e september.

No comments: