Tuesday, September 12, 2006

Idag ska jag ut på barikaderna...


Idag ska jag delta i valkampanjen och göra min del i kampen för att byta statsminister. Idag ska jag debattera mot socialdemokrater och andra vänsternissar för partiets räkning. Gör någonting ni med och bär en knapp eller ta ett samtal med några osäkra vänner.

I söndags var jag på partiledarduellen och hade jätte trevligt. Jag fick sällskap av en Kristin som är en av de få som kärleksfullt kallar mig för "Vaski Vaski". Det var tydligt i lördags att Reinfeldt tog hem segern. Kampen är inte över förrän på valdagen och det ser ut att vara det jämnaste valet på länge.

Det som är uppmuntande är att Fredrik Reinfeldt vann överlägset över Göran Persson i valduellen. Det kan man se från tidningarnas nätomröstningar med över 70% som tyckte att Fredrik vann. Nu gäller det att alla går och röstar och alla gör en liten insats så tar vi hem segern. DÅ kommer ni att se mig på Café Opera och fira segern!






3 comments:

Anonymous said...

Men, Riche är det väl valvaka på? Inte Café Opera?

Kenneth said...

Partiet i Stockholm stad och län håller valvaka på Riche. Partiet centralt i form utav tjänstemännen från riksdagen och riksorganisationen håller valvaka på Nalen men EFTER dessa två ska jag ta med mig mina partyvänner till Cafét och fira!

Anonymous said...

Får man skumpa på valvakan?