Monday, September 04, 2006

Metablogging är inne idag..

Metablogging betyder löst översatt att blogga om andra bloggar. Jag brukar blanda friskt mellan att blogga om saker jag gör, saker jag gillar, nyheter jag läser och saker andra bloggar om. Det gynnar alla om man länkar till nya bloggar. Det bästa vore om fler gjorde det.

Idag skriver Alex Schulman om hur chefredaktören på Café Jens Stenberg och han lunchade ihop och tog en varsin bild på händelsen. Båda har bloggar och båda la upp sin bild över händelsen. Schulman är verkligen en rolig prick han.

Eftersom metablogging verkar vara inne idag måste jag ta upp och troligtvis vara först med att välkomna tillbaka Emilia Pavlovski till bloggvärlden. Nu ska Jessika Isaksson lägga ner sin gamla blogg och börja skriva ihop med Emilia. Förhoppningsvis kommer tjejerna att tagga varandra lite då det varit lite trögt i Jessikas blogg på senaste tiden. Hon verkar ha "gått in i bloggväggen". Nu kanske hon får lite frisk och fräsch bloggenergi från bästisen Emilia som inte haft blogg ett tag och bör vara utvilad och hungrig...

Surfa in på deras nya blogg>>> www.emiliajessica.blogspot.com

PS Jag brukar vara rätt anti alla former utav kollektiva handlingar. Individualist och moderat som jag är.. men jag önskar tjejerna lycka till med nya bloggen!

No comments: