Wednesday, September 13, 2006

Här är ditt liv Alexandra!


Idag har Stureplan gjort en "Här är ditt liv.." med Alexandra Andersson. Det är lite deras sätt att lyfta fram olika personligheter som besöker Stureplangruppens olika nattklubbar ofta.

Kul läsning. Jag träffade Alexandra första gången för ett par år sen och gjorde en "Hemma hos" interjvu med henne för sajten
sthlmvip.com som jag var med och startade där det framgick lite roliga saker. Bland annat att hon har fobi för mask. Den dagen döpte Alex mig till Umith och sen dess är det hennes smeknamn på mig. Var hon fick Umith ifrån minns jag inte längre.

Intervju från 2003

Namn: Alexandra Ingrid Maria Andersson
Civilstatus: Halva inne
Personlighet: En snäll och alltid lika glad festis!
Bor: Med min bästis Miccis!
Kör: Som en gud, Pappas Land Cruiser 100 och skoter.
Tränar: Power Yoga, styrketräning och aerobics.
Dricker: Som en Norrländska! Hårt!
Röker: NEJ!
Läser: Viskningar av Dean R.Koontz, men jag låter den vila just nu.
Husdjur: Nej, jag är allergisk. Men jag har haft en undulat under ett förvirrat ögonblick.
Senast sedda film: Kill Bill!
Musik: Milkshake med Kelis och Hey Ya med André 3000.
Idol: Miccis
Favoritmat: Sushi och ”Minced meat” från Nobu
Favoritrestaurang: Café Nexxt i Miami och East här i Sthlm.
Semesterort Sverige: Göteborgs skärgård
Semesterstad utomlands: Los Angeles och Reykjavik
Solsemester: Spanska solkusten
Favorit DJ: John Amatiello
Uteställe före 03:00: Cafét
Uteställe efter 03:00: Köket
Om jag skulle vara ett djur skulle jag vara en..? Koalabjörn
Varför då? Liten, söt och gosig.
Vad skulle du ta med dig på en öde ö? Miccis, lypsyl och musik
Vad ville du bli när du skulle bli stor? Jag ville bli drottning, balettdansös och pilot.

No comments: