Friday, September 29, 2006

Rapport från Swedish House Maffia på Solidaritet..



Kvällen börjar på Utecompagniet med Josefine Julner och Sara Camtrell. Flickorna går vidare tidigt till Solidaritet. Tjejerna ska dit tidigt och dricka blaskiga gratisdrinkar från Absolut Vodka medans jag fortsätter till Grodan. Där njuter jag av två smaskiga Bloody Marys med Jürgen, partyprinsessorna Natti Ponsbach och Emma Gremo och sist men inte minst Sthlmsfinestfotografen och houseälskaren Pontus Johansson. Medans jag drack Bloody Mary drack övriga en drink som smakade som äppelpaj som Jürgen funnit.*

Solidaritet har Absolut Vodka sin avslutning på sin sommarturné och pyntat stället lika rött som ett sossekonvent för att matcha Absolut Ruby Red. Rött är inte min favoritfärg men det funkar. Ute på innergården har man rest en ny DJ plattform mittemot stora baren och riggat upp flera videokameror och en stor projektorduk. Axwell, Sebastian Ingrosso och Steve Angello redan börjat spela tillsammans med Eddy Cabrera när vi stiger in på innergården
. Ljuvlig House men aningen mesigare än när de spelade på Grodan senast. Eddy spelar hårdare i vanliga fall än grabbarna gjorde just denna kväll. I min House och spritdimma får jag för mig att jag ska skicka Fernetjärn till Tozer, Micke Trygg och Jonas Ghauri på andra kortsidan av baren. Tozer och Ghauri hinner smita innan bartendern är klar och kvar blir Trygg som protesterar till min stora förvåning värre än en vänsterpartist på första maj över valet av dryck. Senare fortsätter jag att utsätta även Benjamin för min spritpenalism. Benjamin tackar glatt och sveper.

Under hela kvällen mår jag rätt bra och står vid kortsidan av baren som förutom mig befolkas av Natti, Sandra Andersson, Emma Gremo och diverse andra. Det var en fantastisk kväll. Musiken dominerade och Solidariet har aldrig haft så bra stämning.

Kvällens räddare i nöden: Undertecknad då Sanna behövde räddas undan en efterhängsel kille. Jag tar tag i hennes hand och kidnappar henne fem meter bort och på så sätt tappar hennes "svans".
Kvällens chock: Micke Trygg gillar inte Fernet!!!
Kvällens minst stadiga på benen: DJ Benjamin
Kvällens dans i DJ bås: Oscar Durling som festade för fullt med grabbarna i DJ båset.
Kvällens äppelpajdrink: Zubrowka vodka, äpplejuice (tropicana) och kanel
Kvällens "spot": Natti som övergav inte sin "spot" vid kortsidan av baren för all fernet på Solidaritet.

Kvällens filmproducent: Isabel Adrian som under kvällen tog tag i filmkameran och filmade.
Kvällens miniorkester: Amir Amor som hade en liten bongotrumma, tamburin och en visselpipa som han lekte med under kvällen.

Kvällens mest saknade1: Nadde
Kvällens mest saknade 2: DiscoLottiz som borde varit en självklar del av denna Housekväll
Kvällens missing in action: Jurgen som inte sågs från att vi gled in på Solidaritet.
Kvällens fråga: Ska man förkorta Solidaritet med "Soli" eller "Sollan"?
Kvällens färg: Rött
Kvällens monopolpengar: Absolutsedlarna som användes som drinkbiljetter som gav blaskiga absolutdrinkar.


Kvällens mest minnesvärda låtar
Fedde Le Grand - Put Your Hands Up For Detroit
Eric Prydz Vs Pink Floyd - Proper Education
Eurythmics - Sweet Dreams (Steve Angello Remix)
Mad8 - Work this pussy

3 comments:

Anonymous said...

Det förkortas Solid.

Kenneth said...

Uson: Därom tvistas de lärda! :)

Emilias och Jessicas fantastiska liv said...

Jag har ju veto i dessa frågor efter myntandet av Leckan (som nu finns i SAOL) och såhär ligger det till. Man skrivel Sollan, men uttalar det sållan. Inga konstigheter.
Kram e