Thursday, April 20, 2006

Bloggar är roliga ting..

Jag läste nyss att Emilia hade drabbats av "bloggångest" i gloggis blogg.. Men nu har det släppt verkar det som. Hon skriver lika flitigt som vanligt igen. Jag hoppas att mina uppmuntrande ord i veckans bloggsammanfattning gjorde susen. Jag förstår inte riktigt varför folk tolkar mina små kommentarer i bloggen som att jag inte gillar deras bloggar. Den här veckan är det tex min kära LindaPinda som verkar tro det. (Sluta nu Linda! Jag tycker tvärtom att det var jätte kul att veta att vi festade på samma ställen utan att känna varandra.)

Jag skriver mina bloggsvep med mycket ironi. Det är kul att skriva små humoristiska texter och både pika och hylla folk. Men man ska inte ta det personligt. Tanken är bara att det ska vara underhållande. Jag gillar alla som skriver ofta och mycket om intressanta ting. Speciellt om människor jag känner finns med i deras olika betraktelser. Bloggar är som små avslöjande skvallertidningar om folk. Man får veta saker om folk som man annars inte får.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Jag ska fika med Monica på Mocco och hjälpa henne med hennes små Ipod problem. Jag ska dessutom uppdatera mig i vad hon har haft för sig på senaste tiden. Vi har inte haft en Moccofika på jätte länge. Just nu sitter hon på Leckan med Isabel. Senare ikväll ska jag på bio och se Running Scared. Det kan bli en lång fikadag idag har jag en känsla av. Förresten.. glöm inte att kolla Monicas Stilglogg på Glife.

1 comment:

Anonymous said...

Intressant blogg.