Tuesday, April 11, 2006

Veckans stora bloggsammandrag. v 15

Jag vet inte varför men det verkar som att bloggarna har slutat vara fyndiga. Det är inte lika rolig läsning. Det blir allt mer interna namn som nämns och allt mindre spännande händelser. Men jag ska göra mitt bästa för att sammanfatta så ni slipper läsa allt och ändå hänga med.

Gustav Gellin skriver lite DJ-filosofiskt om vad det är som krävs av en bra DJ. Det handlar inte om att taktmixa utan snarare att kunna känna av sin publik. Gustav laddar in för den stora matchen som spelar Bajen spelar mot Djurgården. Det är nervöst och spännande med derby tycker Gustav som är DIE HARD hammarbyare. Han sätter upp en checklista med saker han vill ska hända.

Jessica Gloggis skriver om hur hon sminkar sig på tåget in till stan och hur hon och Emilia P får kändisspasmer när de ser Carola. Jag har aldrig riktigt fattat det där. Jag ser inte upp till många och det är definitivt inte så att jag blir förvånad när jag ser svenska artister eller TV-profiler på stan runt svampen. Jag skulle bli en dålig kändisreporter, jag bryr mig inte så mycket och jag känner knappt igen svenska kändisar. Enda gången jag har varit "storögd" och nervös var när jag skulle hälsa på Carl Bildt första gången som liten MUFare. Den mannen ingav respekt och beundran.

Viktor BK har lekt lite detektiv och tagit fram bilder på jacktjuven från övervakningskameran inne på Vibe. Efterlysning efter information om jacktjuvarna görs och Viktor känner sig som Hasse Aro. Han får ett tips om att det var Darin som gjorde det! Jessica läser förfärad men tröstar sig med att det i varje fall inte var Carola. Viktor sörjer dessutom att Daniel Jönér lagt ner sin blogg och konstaterar att Jessicas ego kommer att nå oanade höjder nu när Daniel inte tar ner henne på jorden.

Alex da Lew kapar grannens bredband och rapporterar från en festhelg i sin gamla hemstad Uppsala. Sen kompletterar han med en runda nattlivs/krogskvaller. Nyhetsbyrån Lewerentz är lika ödmjuk och objektiv som alltid Eller? Citat...

"Glife köper också, eller i alla fall ingår samarbete med en annan svenne sajt som jag faktiskt glömt namnet på. Så intressant var den. Jag undrar om dessa köp är en direkt reaktion på mina påståenden om affären med Stureplan? Ju mer jag tänker på det så framgår det ju som ett bra komplement."

Hur många är det som tror att Glife planerar sina samgåenden och inköp efter uttalanden från Alex Lewerentz räck upp en hand. Säg vad man vill om Alex men hans blogg är alltid rolig läsning. En kort sammanfattning av hans övriga nyheter.

Blue Moon Bar stänger 3, Tess söker jobb på Cafét, Glife köper svennessajten som Alex startade en gång i tiden, Solidaritet öppnar snart och Café Opera har öppet på söndagar. Två av nyheterna har ni kunnat läsa om i min blogg tidigare i veckan och det där med söndags öppet på cafét var väl inget nytt.. men små detaljer kommer fram som vi inte tidigare visste. Sånt gillar vi. Bloggvärlden hårdgranskar sthlms nattliv som ingen nyhetsbyrå vill eller kan.


Isabel Adrian har inte bloggat på en vecka. Det måste ha varit en hård vecka med fest och aktiviteter eller så har hennes blogg börjat somna in. Det har inte skrivits någonting sedan hon googlade sitt namn. Det kanske kom som en chock att folk skriver dumt om henne och vill inte bjuda de på fler smaskigheter och ammunition till deras skitsnack. Jag tycker att det är tråkigt i varje fall för Isabels var en av de mer öppenhjärtiga och underhållande bloggarna att läsa.

Emilia P är den som bloggat flitigast. Hon skriver om allt som händer utan att censurera alls mycket verkar det som. Pinsamheter, tankar, funderingar, långa berättelser om hennes helg och vad som händer hemma hos "C" kan läsas. Nu senast får vi följa hur hon ska cykla till hennes fotografmöte på "Leckan" och måste stanna upp och pumpa upp däcken. Senast berättar hon om hur hon storögd ser Carola gå förbi Le Café. Emilia har dessutom återupplivat gamla dataspelet Starcraft och blivit datanörd på riktigt nu. Starcraft är ett kult nätverksspel som man spelar i nätverk helst mot andra medspelare. Jag får utmana Emilia på en match!

Elina den fina har börja gå på lite kreddigare och lite rockigare ställen nu. Hon har upptäckt Olssons Video och skiner upp som en sol över att det finns så många fina rockerskillar på O-bar. Har Stureplan förlorat sin snygga rockerstjej? Kommer vi att bara hitta henne på kreddiga söderhak från och med nu? Hmmm.. fortsättning följer men ett sundhetstecken är att hon hamnade på White Room istället för Spy Bar. Än finns det hopp. Elina har dessutom inlett samtal med "Tobbe med T" om träningen inför Beach 2006.

Pavel Maira fortsätter att underhålla med bilder från helgen. Ett nytt tillskott och vän till den lilla grisen han har hängandes i bilen är nu en liten kyckling som fått namnet "Chicken McFlurry". Snart kommer du inte kunna se Pavel bakom ratten pga av alla djur som hänger ner från backspegeln. Pavel outar Daniel Jönér och visar på en smygtagen bild på Daniel från senaste Pridefestivalen. Pavel har dessutom fräckheten att kalla Nattis mård Sigurt för roadkill och sätter upp en bild på mig från Candy. Akta dig Pavel för nästa gång Sigurt är ute på stan kommer du få på nöten! Ingen kallar Nattis Sigurt för roadkill utan att det blir hämdaktioner. Bli inte förvånad om lilla grisen eller kycklingen kidnappas och du får en videofilm som visar deras halshuggning. Du har fått en varning! ;)

Linda Pinda har varit sminkmodell och fått se ut som en "onda dockan". Eftersom Linda rör sig på söder utan att ange platser och använder mycket förkortningar på namn blir det något rörigt att följa ibland. Mycket internt och hemlighetsfullt. Linda träffade i varje fall FCZ Tore. Linda har fortfarande kondomer kvar sen Carlsberg grejen har tydligen en "tur-kondom" som hon inte använt än. Det som folk inte vet är att Linda spar den till mig till vår bröllopsnatt. ;) Kom tillbaka till Stureplan nu Linda! Vi saknar dig!

Disco-Lottiz hade en lugn helg jämnfört med förra men påskveckan utalovar mycket Disco! Redan på måndag hade Disco-Lottiz abstinens. Det blir nog bra disco den här veckan tror jag... Disco-Lottiz ser fram emot att se Jessica Simpsson spela Pamela Anderssons roll i kommande filmen Baywatch. Hon ska vara först i kön när biljetterna släpps.

Marie Plosjö tycker att det är töntigt med Chanelglas, storhandlar Solotidningar och tycker att det är för lite empati i samhället. Marie tycker att hud är vackrare än typ och jag måste hålla med om att jag föredrar att se hennes hud än en massa tyg. Annars har Marie haft en lugn helg.

Daniel Jönér följer sin goda väns Niklas ZFs exempel och lägger sin blogg i dvala. Kanske är det efter den senaste tidens hårda bevakning av Daniels nattliga eskapader som Daniel vill dra ner på sin synlighet och väljer att göra en "ubåt" och sjunka under Stureplans radar ett tag. Men med tanke på att vi andra kommer att likväl skriva om Daniels frekventa besök på Candy, Vibe och Loge och Pavel kommer att finnas till hands för att fotografera när någonting roligt händer så behöver vi inte misströsta och få Jönérabstinens.

Natasha K har uppdaterat sin fotosajt med nya bilder och plåtat för ett nytt klädmärke som heter Luxury Overkill. Det är helt klart ett coolt namn och fräcka bilder. Det är låter lite som Morphine Generation och bilderna är lite "cocaine chic". Bilderna blev helt klart coola även om det inte riktigt visar kläderna direkt. Det är snarare bilder på en porrig och halvnaken Natasha men det kan vara trevligt det med.

Agneta Jakas sätter upp hyllor från Bo Concept, går på långa promenader med Christian och surfar runt på Dolce Gabannas hemsida.

No comments: