Wednesday, April 05, 2006

Kan man vara objektiv när man bjuds på juice varje dag?

I Daniel Jönérs blogg avslöjas det att Glifes gloggare Jessica äter gratis på Stureplangruppens Le Café.

Daniel skriver...
Jag försöker plocka ner henne på jorden lite då och då när hon tycker hon är "on top of the world", typ för att hon käkar gratis på Le Café och har fyllt 20.

Även om man inte kan påstå att gloggen är ett objektivt journalistisk alster måste man ändå undra om man inte har sålt ut sin journalistiska heder för ett glas färskpressat juice. Genom att ta emot gratis mat och dryck varje dag på en av krogkedjorna man ska skriva om förlorar man sin objektivitet. Det förklarar i varje fall varför Jessica är en sån trogen besökare.

Hon skriver i sin egen blogg...
den enda kille som jag inte har connectat med i personalen, var jag tvungen att beställa av, fick ingen rabatt. en liten sodavatten kostade 25 kronor. sjukt. det kan jag få två liter läsk för.

Det är lättare att man skriver snällt, gulligt och ofta om gruppen som man trots allt äter och dricker sig mät på varje dag?
Men jag är bara avundsjuk att jag inte får färskpressad apelsinjuice gratis varje dag. ;)

No comments: