Monday, April 03, 2006

Veckans bloggsammandrag v 14

Denna vecka har det bloggats lite flitigare och kanske skrivits en del knasigheter och fotats en del bisarrt.

Jessica verkar har ha gjort sig ovän med Peter och vågar sig knappt ut på stan numera. Le Cafe ligger dessutom bara ett stenkast från Peters jaktmarker. Ska Jessica överge sitt andra hem eller känner hon sig fortfarande trygg i hörnet på vita Cafét mitt i Sturegallerian? Utöver det berättar Jessica om sin fylleresa med skumma reskamrater ute i havet mellan Sverige och Finland.

Viktor BK köper kostymer till samma pris som Alex da Lew köper badbyxor för och rapporterar från candyrooms rep. Numera vikarierar tydligen Daniel Jönér vid repet och samlar kredd bland Glifes besökare. Viktor uttnyttjar sin nyfunna frihet och yrar omkring runt den svampformade byggnaden framför Sturegallerian.

Isabel Adrian har varit på samma kryssning som gloggis och sovit på sin soffa i helgen. Dagen därpå blir det skaka rumpa med den vackra men ökända Monica "fire in my eyes" Jonsson flickorna gick loss på drinkar på Laroy och Alienrummet på Sture. Söndagen blev det Poker med hennes vapendragare Denise på Cafét mot några fotbollsnördar.

Emilia P lyckas med att misslyckas på sin hemtenta samt tappar bort sina hemmanycklar, mobiltelefon och pengar under sin helg på stan. Men som tröst får hon sova på sängen bredvid en däckad C. Våffelmarodören C har visat sig vara en duktig kock trots allt. Han fick till det med våfflorna till sist men det blev våfflor utan grädde för Emilia eftersom hon har en kalaskula till mage.

Alex da Lew beklagar sig över sina arbetsgivare på Loge och har döpt om sin arbetsplats till Crazy Loge. Han beskriver en minst sagt förvirrad bild på sin arbetsplats. En stark kontrast till lovorden som Loge har fått senaste helgerna. Kan mästarspinndoktorn Alex vara på jakt efter en ny arbetsplats eller ville han bara skriva av sig lite. Helgens blogg var kanske inget bästa marknadsföring för Sturegatan 10 men det är inte så många som läser bloggen/ar ändå. Troligtvis ingen större skada skett. Andra rapporter är att Alex har hyrt ut Milles soffa för en helg och köpt nya badshorts.

Pavel har fortsatt med att ta och lägga ut bisarra bilder på Daniel J och Oscar B. En bildserie på Daniel som kan liknas vid Hannibal "the Cannibal" Lector goes disco! Oscar "mr mini frank" Brewitz verkar ha druckit raketbränsle och spårar även han och bjuder på en strippshow som skulle få Natacha Peyre att rodna. Utöver det har nu talibanskägget som Pavel har odlat fram fått känna på rakhyveln. När Pavel började misstänka att CIA agenter började följa efter honom på hans fotouppdrag fick det vara nog.

Elina "Flina" Hasslund har blivit pryltokig och listar en topp 3 lista på grejer hon vill ha just nu. Hon ska dessutom flytta ihop med Sara "Cantarellen" Camtrell aka DJ Cantarell aka Sara C till sommaren. Elina som har avregistrerat sig från Glife saknar jesssicas gloggs och nu får gloggen mailat till sig av en snäll Oscar "den tvålfagra" Durling. Hon har inte riktigt förstått att man kan läsa och se allt utom gästbok och communitygrejerna på Glife när man inte är registrerad medlem. Men det kommer hon säkert komma på snart. ;)

Linda Pinda Berglund har åter fått upp ögonen för en gammal kärlek. Den beryktade och inom vissa kretsar omtalade "Toppluvan" igen. Hon har tydligen sett skymten av honom och hennes hjärta har återigen börjat slå för den mystiska prinsen. Jag är mest svartsjuk och bitter och väntar på att Linda ska leka av sig så vi kan gifta oss och leva lyckliga i resten av våra dagar. ;) MEN jag har hopp ännu! Läs nedan ut uttdrag från hennes blogg... :D

Min vän Disco-Kenny skriver ett litet omdöme om min blogg i hans blogg. (se mina länkar). Sweet! Kenneth och jag ska gifta oss längre fram i livet. Först ska dock båda ha minst ett kraschat äktenskap var bakom oss. Kenneth är en av de mest energirika, positiva och aktiva människorna jag känner. Han håller igång i ett tempo som vilken 18-åring som helst skulle mörda för. Han har alltid massa saker på gång, och brevid honom känner jag mig ibland som en trött 24-årig tant (som sitter hemma i förorten Södermalm och röker gula Blend och har snowjoggers).

Miss you too Kenneth! Fortsätt hålla igång, du klarar de vita veckorna! =)


DiscoLottiz har haft en minst sagt blöt helg. Hon håller Discofanan högt och var ute på ädventyr med Discopolisen Lundberg på godisrummet och matades med järn som om det vore saft och vaknar upp på sid badrumsgolv nästa morgon.

Marie Plosjö har haft premiärframträdanden för sin nya låt, Boom boom boom LIVE i Gislaved. Gislaved är tydligen ett litet samhälle i Småland med ungefär lika många invånare som
Råsunda fullsatt. Marie verkar satsa stenhårt på sin nya sångkarriar men jag tvivlar att vi kommer att få höra Alle spela låten på White Room inom en snar framtid. Nu kommer jag att få smisk från Marie... ;)

Daniel J har inte bloggat sen i fredags då han besökte Stockholms bilsallong och frossade i snabba bilar och fotade för Glifes räkning. Daniel är en Porcheälskare vilket tydligen är en familjetradition. Det
gör inget att det inte skrivits någonting om helgens bravader för att vi kan alla beskåda hans framfart både i Pavels bildblogg och beskrivas i Viktor BKs blogg. Danne J har haft en minst sagt blöt och galen helg på alla 18 år ställen i stan.


6 comments:

Anonymous said...

Tack för förtroendet ;)!
1000 pers i publiken & den andra mest nerladdade låten säger kanske något annat.

Anonymous said...

det är ditt vecko/helg svep med skarpt kritiskt öga över andras bloggar man går och väntar på.

underbart träffsäkert som vanligt ;)

Anonymous said...

Tack! Det är väl lite kompensation för att jag är ute och social istället för framför datorn på helgerna. ;)

Anonymous said...

"Inte så många som läser min blogg"? Nu svamlar du Kenneth... jag och många andra vet att det är din våta dröm att ha lika många och trogna läsare som jag har på min. Vi kan ju säga såhär... Hade alla som läser min blogg varit på Loge i helgen hade vi i alla fall haft fullt! hahaha...

Som vanligt levererar jag en känga när den som mest behövs och efter ett möte idag och ännu ett imorgon så ser sammansättningen bakom klubben Loge numera lite annorlunda ut. Helgen som kommer blir ett eldprov - jag håller tummarna och tror att kritiken kom precis i rätt ögonblick!

Kenneth said...

Ha ha ha! Vad rolig du är Alex. Eftersom det var så tomt på Loge i fredags kan det inte varit många av dina läsare som följt din uppmaning i så fall. ;)

Just nu ligger jag trea på bloggtoppen under nöjen framför storheter som Hans Shimoda. Det är bara för dig att registrera dig på sajten och visa exakt och objektivt hur många besökare du verkligen har!

Surfa in och visa oss hur det verkligen ligger till. Har du fler besökare än mig och lyckas hålla dig där flera veckor och inte en vecka lovar jag att du får en offentlig ursäkt här på bloggen. Vågar du anta min utmaning? ;)

Surfa in och anta utmaningen!
http://www.bloggtoppen.se

Loco said...

hehe