Monday, April 03, 2006

Några bemötanden till Alex påståenden och spekulationer

Alex som titulerar sig själv som "En oblyg stjärndj och klubblegend" skriver i sin blogg...

Har faktiskt hört massor om det och fått påtalat att han regelbundet skriver om - och tycker till om - min blogg. Roligt! Sen att jag fått mail av Kenneth med titeln "Veckans blogginlägg" har jag bara lite skämtsamt tänkt att vi alla marknadsför oss ju lite olika... (men come on! Maila ut sin blogg på en mailinglista??!)

Mitt svar:
Det finns ingen maillista. Alex måste ha fått i sig en för många Fernet idag eftersom han aldrig fick ett tips idag på mail. Alex har fått ett tips på MSN. Jag brukar tipsa några vänner som jag tycker borde läsa inlägget som råkar vara online när jag skriver den. Bland annat Alex eftersom jag skriver om hans blogg. Men halvsanningar är kanske nåt som Alex inte drar sig för.

Alex skriver:
"Jag läser inte bloggar, jag skriver bloggar"

Mitt svar:
Kul att av alla bloggar så är första bloggen han någonsin läser just min! Är det någon som verkligen tror att Alex inte följer andra bloggar? ;)

Alex skriver:
Tillbaka till Kenneth eftersom det är han som drivit den här blogghysterin längst och flera ggr påstått att han var först med att skriva blogg.


Mitt svar.
Först skulle jag aldrig påstå att jag var först med att blogga. Det finns många som startat bloggar före mig. jag skulle aldrig vilja påstå att min blogg var först av alla bloggar. Men jag startade blogga tidigt på en bloggsida och skrev regelbundet redan oktober 2004 vilket man kan se i arkivet på just den här sidan.

Alex spekulerar vidare i att jag skulle skriva ett eget inlägg och svara på den direkt och beviset är att vi har samma smiley och att mitt svar kom direkt efter att jag godkännt inlägget.. Svag bevisföring Alex. ;) Men spekulationer är Alex proffs på. Alla vi som har läst hans spekulationer om Glife och Stureplan vet det. Nalle från Glife var snabb med att bemöta spekulationerna den gången.


När allt detta är sagt... Jag måste verkligen ha trampat på ömma tår hos Alex eftersom han bemödar sig att skriva ett så långt inlägg. Om man klipper in texten i Word och låter Word räkna ut fakta kring den kommer det fram att inlägget består utav 2 A4 sidor, 630 ord på 3043 tecken utan blanksteg, 7 stycken och 31 rader. ;)


Jag måste verkligen ha engagerat Alex på allvar vilket måste ändå vara målet för en skribent. Att väcka tankar, känslor, aktivitet av sina läsare är en skribents främsta mål. Eftersom jag lyckats med allt detta hos Alex är jag mer än nöjd. Men frågan kvarstår... antar du min utmaning Alex?


2 comments:

Anonymous said...

Men vad har hänt nu då ni som var sådana fina bästisar en gång i tiden..

Kenneth said...

Nu måste vi skilja på debatt och personer. Jag kan tex ha en hetsig och lång debatt med en socialdemokrat i en aula och inte hålla med honom på en endaste punkt.

Men när debatten är över så ser jag till personen i fråga och kan tom.. ibland ta en öl med den personen.

Varken jag eller Alex tar allt detta på så stort allvar att vi blir ovänner. Jag blir upprörd när skatter höjs, sossarna spenderar bort våra skattepengar eller gör annats korkat. Det som skrivs på bloggar blir jag inte upprörd över. Sånt skrattar jag bara åt.

Men man måste få besvara varandras påståenden och med humor och självdistans få debattera lite.