Saturday, April 15, 2006

D&G + Pasta = Pastaincidenten!

Idag var jag på stan och hjälpte min goda vän Patrik T som smakråd på lite klädinköp han hade. Patrik har köpte en väldigt snygg röd skinnjacka från D&G, lite jeans och några nya t-shirts. Efter en snabb shoppingtur bestämmer vi oss för att joina Elina, Sara C och Daniella på att njuta av vårsolen på Espresso House vid Stureplan på deras uteservering. Tjejerna bekräftade min goda smak och Patriks nya inköp. Däremot lyckades Elina på några minuter välta sin pastasallad rakt in i kassen där Patriks nyinköpta jeans, t-shirtar och nya jacka låg...

Mirakulöst nog lyckades t-shirten som Patrik tänkte ha på sig ikväll och nya jackan klara sig undan dressing och pastarester. Det hela slutade med att vi bara skrattade åt saken och fortsatte att njuta av vårsolen och våra lattes.

Tänk att man kan bli så glad och lycklig bara av att solen tittar fram...

1 comment:

Anonymous said...

Jag skyller fortfarande på dig Kenneth som flyttade över ALL disk på mitt bord, samt Sara som ställde ner P:s kasse PRECIS vid bordskanten...ja, jag grät av skratt iaf, även om det inte var lika kul för P som fick sina nya, svindyra, t-shirtar nersmutsade av mina pastarester.