Monday, April 24, 2006

Silikon, Stureplan och balansen mellan yta och djup..

Det är roligt att få reaktioner på saker man skriver. Det är trots allt skribentens största mål att engagera, beröra och skapa debatt.

Det som verkar ha berört många och väckt en del negativa kommentarer är fokus på just Stureplan och yta. Som allt i livet behövs det balans. Reaktionerna har varit om att bloggen varit för Stureplanscentrerad och ytlig. När jag dessutom tipsade om min vän Jennys omröstning väckte det en del glirningar och kommentarer. Silikon berör tjejer verkar det som.

Min blogg har varit aningen enkelspårig men samtidigt så har jag haft ambitionen om att just vara en nöjesblogg med fokus på just Stureplan. Bloggen hette tidigare "De Opresso Liber" och var helt inriktad på politik. Läs gärna i arkivet från januari till mars 2005. Då var den fokuserad som en liberal politiskblogg. Att dra slutsatser om mig som person kanske är en smula förhastad om man bara läser bloggen. Men det är lätt att uttala sig om folk utan att ha träffat de.

Jag ska försöka vara mer balanserad framöver. Yta är roligt men politik tex är viktigt. Allt som politiker gör påverkar våra liv och nu när det är valår kommer ni se en del tips, kommentarer och länkar som leder till debatt.

7 comments:

Anonymous said...

Ja det är otroligt lätt att anta grejjer om någon man läser om, och som skriver om sitt privatliv! Jag tycker bara att det finns väll bättre kvinnor än en avklädd, naken liten tjej som precis skaffat silikontuttar. känns ganska vanligt och inte så mycket att hyllas för.. men känns det inte tråkigt och segt att vara ute o festa så pass ofta som du verkar vara? bara en fråga... hoho, bye!

Anonymous said...

Absolut.. jag ska inte sticka under stol att jag är ute mycket och visstas ofta på Stureplan. Men det är på långa vägar inte hela mitt liv.

Jenny är en vän och jag ville bara hjälpa henne att få några röster. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag självklart att det är attraktivt med välformade bröst lika mycket som tjejer gillar killar med muskler. Men om jag får välja skulle jag föredra små välskapta än stora krockkuddar.

Men det är långt ifrån det viktigaste och verkligen inte det enda som måste finnas på plats för att man ska vara attraherad av en person för att inte tala om trivas i den personens sällskap.

Anonymous said...

välformade stora bröst är vackert!
den kvinnliga kroppen är vacker när den är välformad och vältrimmad.
visst man behöver inte ha silikon
för att vara vacker men ärligt flickor, det spelar
ingen roll hur "äkta" vi än må
vara, är vi slappa och oformliga
är vi inte attraktiva.
jag tycker som Kenneth och många
av anda, att vacka flickor är
trevligt att titta på, varesig de är fixade eller inte.

från en vanlig tjej

Anonymous said...

Ja, jag tycker givetvis också att det är snyggt med fina bröst, dont get me wrong ;) många av mina vänner har silikonbröst och tanken har även korsat mina tankebanor. men personligen förstår jag bara inte varför man måste visa upp hela sin nakna kropp, i nån tidning för några tusenlappar. Det känns väldigt lågt i mina ögon, och absolut inget att se upp till. but thats just me ;) keep goiing!

Anonymous said...

Ha ha ha... lovar att det kommer att vara en skön blandning... ;)

Unknown said...

Mne sådär känslig kan du ju inte vara!:) Jag sa bara att jag tycker att silikonbrudar ser konstiga ut och det tycker jag. Jag förstår inte dealen med en kropp på 45 kilo och silikontuttar à d-storlek. Känns mer som freakshow än som skönhet.

Och som Yenny skriver, vad är imponerande med att lägga sig naken, puta med läpparna och få ett par tusen?

det finns mängder av imponerande tjejer som verkligen åstadkommer något. Skriv om den lite istället.

Anonymous said...

jag tycker inte att målet med det man skriver är att beröra och skapa debatt. Då kan du skriva att kungen ska avskaffas eller att homosexualitet är äckligt. Du kommer beröra och väcka debatt. Men målet är väl att säga nåt ingen har tänkt på?