Saturday, April 08, 2006

Lördags Mocco, moderater och fredagskvällen.




I lördags kunde man hitta många trötta profiler på Café Mocco. Samma människor som setts vid DJhörnet på White hittade man nu på Mocco.

I hörnet vid ingång hittade man Lichter lite slött och nonchalant vårda sin dagen efter trötthet med Andrés Barria. Previs bredvid i samma hörn sitter även en trött men nöjd Dj Alex Talaee som ville ha hinkvis med vatten att släcka törsten med och Lole Flodqvist som tydligen tappat bort sin mobil i helgen. Grabbarna hade en riktigt lyckad kväll på Plaza.

Niclas Rahm glider förbi snabbt med Anine Bing och ser glad och nöjd ut. Han lyckades missa exet Sophie Rosensvärd med några minuter som varit förbi på snabbvisit. Plaza Clubs grundare och chefer Robert Hållstrand och Stephen Ferber kommer in med ett stort gäng från klubben. Robban är pigg som en lärka och förvånas även han att han hittar sina Djs på Mocco dagen efter. De hade lika gärna kunnat ha personalmöte om bara Krull varit på plats. Daniel Nyhlén kommer in med två stora shoppingkassar från NK och avslutar en shoppingdag med att läsa dagens tidningar.

Inne i grottan hittar man Jessica "gloggis" Isaksson, Daniel Jönér, Niklas ZF och John Kjellström dricka sina dagen-efter-lattes och prata om gårdagens skvaller. Jessica fick nog en del nytt gloggbart och fick smaka på ekologiskt kaffe för första gången. Daniel som stannade hemma ser mest bakfull ut fast han inte varit ute.

Jag känner mig lika seg jag som varit ute med Natti Ponsbach och Patrik Bergquist kvällen innan. Jag hade börjat min kväll redan 21:00 dagen innan på Schönfeldtsgränd, inne på Moderaternas högkvarter i Gamla Stan och druckit öl med mina gamla politisk sekreterare kollegor. Det som slog mig var att de skvallrade precis som alla på Stureplan gör om vem som låg med vem fast nu handlade det snarare om vem som hånglat på senaste kommunala rikskonferans eller senaste kick-offen. Inom politiken är det ofta hotellkonferenser och middagar där man avslutar med middag, dricker vin och festar. Moderaterna är dessutom känt för att ha snyggast och festgladaste medlemmar. Det är inavel och skandaler i alla subgrupper verkar det som. Medans mina vänner fastnade kvar i Gamla Stan mötte jag upp Natti för att hämta mitt kort på Cafét vid 22. Sen var orienteringen i gång.
Cafét, Candy, Loge, Laroy, Plaza och så White Room till 05:00. 9-5. Hmm... nästan som ett jobb. 8 timmars festande. ;)



No comments: