Thursday, April 27, 2006

Onsdagens natt i sammandrag...

Torsdagen börjar med en snabbt visit förbi Sofie Lindholms studentskiva på Kungliga Tennishallen. Där hittar man Patrik B, Patrik T, Natti Ponsbach, Emma Ekström, Andreas Jonsson, även lite oväntat Dj Jörgen och Stefan Westin. Temat var "saker som börjar på B" vilket ledde till att jag kom dit "Beach-klädd". Studentskivor är inte riktigt min grej. Det känns som jag passerat det stadiet för länge sen men att se Sofie i hennes Bunnydräkt gjorde hela vistelsen värt det. Efter ett par öl hoppade vi in i en taxi för att komma till kvällens huvuddestination Grodan Cocktail Club där Erik Prydz spelade. Det var precis lika bra som jag väntade mig. Prydz och egentligen hela Swedish House Maffia skapar en unika sound som pulserar genom kroppen och släpper loss endorfiner. Det var helt enkelt "mäktigt" som Natti skulle ha sagt.

Cafet, Groda igen och avslutning på Laroy blir färdplanen därefter.

Nattens skönaste: Teste iförd beachmundering rullande på en longboard skejtbräda på väg till Cafét.
Nattens läckraste outfit: Sofie som var utklädd till Bunny.
Nattens musikaliska maestro: Erik Pydz
Nattens sjukaste syn: Gula trädgårdstomtar som befolkade Stureplan och Norrmalmstorg.
Nattens visedomsord:
Hellre en gul trädgårdstomte i handen än 10 påskharar i skogen!

No comments: