Thursday, April 27, 2006

Torsdagen i sammandrag..

Idag (läs torsdag) ägnade jag min lunch på Espresso House på Stureplan med Monica Jonsson och åt en god laxbagel med färskpressad apelsinjuice. Espresso House är just nu bästa uteservingen runt Stureplan om man bara ser till antalet soltimmar. Än så länge har varken Lisa på Torget eller Utekompagniet öppnat för att kunna konkurrera. Jag har hört att gamla Tvillingarnas har byt namn och heter numera Strandkajen eller nåt liknande men jag har inte hunnit dit än.

Efter Espresso House har vi Tures och Grodans uteserveringar som inte har lika många soltimmar men kompenserar det med att vara som första raden på en modevisning. En varm sommardag är det samma människor som spatserar förbi dagtid som syns nattetid på alla nattklubbar. Det är en skönblandning av nattklubbschefer, bartenders, partyprinsessor och storstekare. Solen gör att hela Grevturegatan vaknar till liv. Unga små fashonistas är klädda till tänderna och visar upp sig i sina nya vårgarderober. Idag ägnade jag eftermiddagen åt att överdosera på kaffe på sitta i främsta raden på modevisningen på Tures.

Efter den långa Turesfikat blev det att titta förbi på VIPshoppingen på Saville Row. Där hittade man Volkswagens Josse Julner, Glifes Modeglogger Janina, Glifesäljaren Henrik Landin som lurat dit mig, Rasmus Dorsch och så Natti Ponsbach.

För att avsluta kvällen värdigt gled jag även förbi på Fornarinnas
VIPmingel. Jag var inte där för klädernas skull utan mest för att vara smakråd till tjejligan. Utanför stod Helena Lannefors och Linda Berglund och rökte. vimmelvovven var inte med Helena eller Ville idag. Fick Elise vara hemma själv?

Dagen fylldes av mängder med roliga episoder och kommentarer som knappt går att återge. Det var helt enkelt en skön dag.

Dagens skummaste köp: Monica Jonsson som köper in en dunk med conditioner från Klippoteket. Använder tjejer verkligen så mycket balsam?
Dagens mediahora: Undertecknad som blir intervjuad av Ville från Glife på Saville Row om vilket plagg som var "mest Kenneth" och vad mitt bästa klädköp var.
Dagens roligaste syn: Jonas Lichter sittande i en barnstol på Grodan.
Dagens superhjälte: Teste som sovit en timme efter utekvällen, åker till Nyköping, tolkar hela dagen, kommer hem 19:00 och drar ut för att springa och sen gymma. Var hittar den här mannen sin energi???
Dagens stora insikt: Uteserveringar gör att jag röker mer än vanligt.

No comments: